post@atfas.no

Vi stiller med takstmann (Røyken, Lier og Asker)

En takstmann benyttes når det er behov for takst- og verdivurderinger ved kjøp og salg av bolig. Når takstmannen foretar en verdivurdering, vil det primært være fokus på hva boligen er verdt. Det bør nevnes at dette ikke er det samme som en tilstandsrapport, som er et dokument som i dag forventes ved de aller fleste salg av boliger i Norge. En verdivurdering er det man antar at potensielle kjøpere er villige til å betale, mens en tilstandsrapport er en standardisert måling av boligens tilstand som følger gitte punkter. Uansett behov, kan du hos oss hyre bistand fra dyktig takstmann. Røyken er bare et av de områdene Asker Takstforum tar på seg oppdrag, så kontakt oss gjerne for en uforpliktende samtale.

 Hva du kan forvente

Når du bestiller en takstmann, er det greit å gjøre noen forberedelser i boligen før du får besøk. Finn frem alle nødvendige dokumenter, som tidligere salgsoppgaver for boligen, eventuell dokumentasjon på oppussing, bygge- og plantegninger med mer. Takstmannen skal måle boligens areal, og bør ha enkel tilgang. Sluk skal inspiseres, og det kan derfor være greit å ha rene, ryddige overflater på bad og kjøkken. Husk også å ha gått igjennom og fylt ut egenerklæringsskjemaet på forhånd, som er skjemaet der du har plikt til å informere potensielle kjøpere om viktige forhold ved boligen.

Lokal kunnskap til konkurransedyktige priser

Er du på utkikk etter en lokal takstmann med lang erfaring og bred kompetanse? I Asker Takstforum møter du dyktige takstmenn med lang fartstid i bransjen. Vi utfører en rekke forskjellige oppdrag innen takst- og verdivurdering, enten du trenger en tilstandsrapport, en reklamasjonsrapport eller kanskje en uavhengig kontroll. Gå gjerne inn på våre nettsider og les mer om våre tjenester når du trenger takstmann i Røyken, Asker, Drammen, Hurum eller andre områder.

Kontakt oss